Článek

Jak funguje zaměřovač ?

30/1/2020
Autor: Dakado24

V tomto článku se pokusím objasnit, jak funguje zaměřovač a proč se někdy chová tak jak se chová. Nejdřív je ale potřeba vysvětlit jeden pojem a to je "Server tickrate", někdo to může také nazvat jako serverové FPS, což je trochu zvláštní pojmenování ale hodně lidí to používá.

Server tickrate

Server tickrate je hodnota, která udává, jak často server posílá informace zpět ke klientovi o stavu bitvy (pohyb tanků, pohyb věží, výstřely). Zde samozřejmě platí, že čím větši tickrate je, tím plynulejší hra bude. Většina her má tickrate kolem 60 (60 updatů za vteřinu), některé esport tituly jako CS:GO mají však často více, kolem 120 nebo dokonce 200, zde to však záleží na typu hry, je jasné že FPS hry mají na tickrate největší nároky.  Wargaming tento údaj nikde nezveřejnil a ikdyž se dá částečně server tickrate určit pomocí programů pro síťovou analýzu jako je například wireshark, nebude to úplně přesné, proto jsem se do toho radši nepouštěl.

To jak velká bude mezera mezi tím, jaký tick již server zpracoval, a to co vidí klient (vy na obrazovce) je však ovlivněno vaší aktuální odezvou (ping) k serveru.

Zaměřovač a prodleva

Nejvíce odezvu samozřejmě poznáte při zaměřování, zvlášt, když střílíte na pohyblivý cíl a točíte při tom věží. Pokud aktivně točíte věží, tak server bude vidět že míříte tam, kam jste mířili před x milivteřinami, kde x odpovídá vašemu aktuálnímu pingu. Prodleva však nemá skoro žádný efekt na to, pokud otočíte věží, zamíříte na stojící cíl a vystřelíte, protože, těch pár milivteřin, které vám bude trvat, než zmáčknete tlačítko pro střelbu, je dostačující čas proto, aby server (client) sroval serverový zaměřovač s tím, co vidíte u vás v klientovi na obrazovce. Proto zvýšený ping poznáte hlavně při výstřelech během otáčení věží nebo během jízdy.

Server cross/server reticle (serverový zaměřovač):

Přímo v nastavení hry, je možné zapnout si serverový zaměřovač, nicméně, ten způsobí to, že pohyb zaměřovače nebude plynulý a bude to vypadat, jako by se vám zaměřovač "lagoval", protože bude vždy čekat na potvrzení ze serveru než se někam posune. Naštěstí však existují mody, které umí zobrazit serverový zaměřovač jako druhý zaměřovací kruh vedle normálního zaměřovacího kruhu, který bude reprezentovat serverový zaměřovač. Vy tak můžete plynule mířit, ale zároveň vidět, kam mířite podle serveru. Serverový zaměřovač se bude pohybovat za vaším normálním zaměřovačem s prodlevou, odpovídající aktuální odezvě, kterou máte.

 

Tento mod například používá známý streamer SirFoch, můžete se na jeho streamu podívat, jak mod funguje:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/583501-1710-awfultanker-servermarker/

 

Pokud máte nějaké otázky, můžete se připojit na náš discord nebo použít sekci komentářů níže.



Reklama



WotCharts.eu 2019 - All right reserved. Created by MultiMine.cz cloud game hosting.
This site is not affiliated with World of Tanks or Wargaming in any way. World of Tanks is a trademark of Wargaming.net © Wargaming.net. All rights reserved